Simply...Irristible - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Hanneke Derwort - WaarBenJij.nu Simply...Irristible - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Hanneke Derwort - WaarBenJij.nu

Simply...Irristible

Door: Hanneke

Blijf op de hoogte en volg Hanneke

22 Mei 2006 | Suriname, Paramaribo

Eerst probeer ik via ontiegelijk veel'ik-wil-naar-het-binnenland'gesprekken de Medische Zending binnen te komen, en zo zit ik dan ineens bij een officiele vergadering. Als een leergierige leerling aantekeningen gemaakt en hoorde mezelf soms nog wat zinnigs zeggen ook. Dat voelt goed!

Van een hele middag noodhulp en notuleren bij MZ naar 'help, wat doe ik vanavond aan' en boos kijken naar dat drastisch kleine hoopje kleren wat ik heb. Goed, ik ben ook maar een mens en ik wordt niet altijd uitgenodigd voor een housepoolparty bij DJ Fabian. Zenuwachtig en giechelend met Willemijn op weg naar het feest en een paar uur later liggen we in het zwembad met een coctail, lounge-muziek op de achtergrond en leuke mensen om ons heen.

Vorige week dagdiensten en hard gewerkt.
Kom mezelf tegen als ik patienten binnen krijg die echt gruwelijk ziek zijn. Ik wil dan actie, iets doen, maar helaas kan je zo weinig als ze niet weten wat eraan de hand is. Ik moet dan geduld hebben en wachten op de komende opdrachten van de arts. Met Willemijn kan ik goed over het werk praten, maakt niet uit wanneer.

Woendagavond het afscheidsetentje van Marlies en daarna het benefietconcert in de Waag. Applaus voor Rogier die een geweldige show gaf met vuurspuwen! De opbrengst van die avond gaat naar het schooltje in Laduani. Goed!

Vrijdag stad ingedoken en naast alle leuke souvenirs ook iets voor mezelf gekocht. Een stoer zwart truitje en hele hippe wit gelakte puntschoentjes met een hak. s'Avonds naar discotheek Touche!

Zaterdag hangmat-dag, zwemmen om wakker te worden en een bbq- avond bij de Brazilliaan. Blaren van de witte schoenen, hmmm waarom heb ik dat nou altijd. Niet stappen, maar gezellig relaxed een biertje op de veranda.

Gisteren heel veel zon. Na het ontbijt met Willemijn naar Leonsberg gefietst, de veerpont gepakt en naar Nieuw Amsterdam gevaren. Daar het museum bezocht en petjil gegeten bij Warung Tine. s'Avonds met Steven (de neef van Carmen) de lekkerste pasta met garnalen gegeten en een goede rode wijn gedronken.

De kaas en KitKat's zijn op, de tobelerone is er straks niet meer en de celebrations snoepen we elke keer bij de koffie. Rosa bedankt!

Uit het werk, thuis, mijn eerste verjaardagskaart ontvangen! Piet en Dea bedankt!

Denk aan jullie!

Kus Han

  • 22 Mei 2006 - 22:15

    Marianne:

    Hallo Han,
    Wat is het toch een andere wereld, waar je in zit. Blijft leuk om over te lezen! Hier gaat alles zijn gangetje. Marjolein heeft de sleutel van haar nieuwe huis. Robert en ik hebben een wandeling met de buren gemaakt (en je gemist!). We hadden even een paar dagen zon, maar nu lijkt het weer herfst. Ik wil je in ieder geval alvast een fijne verjaardag toewensen. Geniet er van!
    Marianne

  • 23 Mei 2006 - 01:55

    Annemarie:

    Denk ook aan jou! heel veel kusjes annemarie

  • 23 Mei 2006 - 07:36

    Joke:

    Lieve, bijna 24 jarige Han.
    Je werk in het ziekenhuis zit er bijna op. Nog een paar dagen, dan de zending in. Ik zie je nog door de douane bij Schiphol weggaan. Als ik al je berichten doorlees wat is er dan ontzettend veel gebeurt. Buiten het harde werken wat je doet, ook nog zoveel gezien, zoveel andere dingen gedaan. Lieverd, geniet van je verjaardagskadootjes, (sommige leuk, sommige noodzakelijk). Wij trekken maar weer onze regenpakken aan en waaien bijna van de fiets. De zon heeft ons even in de steek gelaten.
    Een ontzettende dikke kus en knuffel
    Joke

  • 23 Mei 2006 - 09:33

    Marloes:

    Lieve Han, jij maakt nog steeds onwijs veel mee, wat een avonturen en belevenissen allemaal!
    Weer genoten van je verhaal!

    Bosi en Brasa Marloes

  • 23 Mei 2006 - 12:44

    Sanne:

    Heej han!
    Dat probleem met 'wat doe ik nu weer aan' heb ik ook al een tijdje. Het begon namelijk een beetje mooi weer te worden, dus lekker je rok en slippers aan. Helaas, vanochtend zat ik weer in mijn winterkleren op school, en mijn sjaal en winterjas liggen ook weer klaar. Ik heb vandaag op school nog om je gelachen, ze denken allemaal dat je zo'n surinaams accent krijgt. Dus zinnen zoals: 'jeweetwel man' vlogen in het rond. Er komt trouwens binnenkort weer een persoonlijk mailtje aan!

    Kusje Sanne

  • 23 Mei 2006 - 16:58

    Fred:

    Halo bijna jarige inboorling. Zo te lezen valt het allemaal niet mee, wat kleding betreft. Het is daar toch zo warm dat je het gewoon afkan met een vijgenblad. Oke, zou zelfs daar opvallen. Niet doen dus. Ik loop hier dehele dag met koude handen maar ben niet de enige. Het is vanavond meidenavond en dan komen de walgelijke dekentjes weer te voorschijn. Stomme series kijken en chokoladecake eten. Ik doe overal aan mee dus dan is het, uiteraard, niet stom. Heb anderhalve dag boogies zitten pulken op mijn werk want we hadden even niets. Gelukkig is dat nu weer over. We eten straks bloemkool met kip uit de oven. Dat alles wordt gesmoord in olijfolie, rode wijn azijn en witte azijn. Zo lekker. Ooit zal je het ook proeven. Laatst vrat ik zelfs mijn bord op. Zo, zo, zo zo,zooo lekker. Onze tuinen zien er geweldig uit (zo ooit gestuurde foto's). Ben je eigenlijk wel in staat mee te gaan naar het Harley week-end? Dit is al over een maand. Ik kom je gewoon halen. Nu ga ik stoppen want ik heb een knorrend buikJE. We gaan zo aan tafeltJE om een hapJE te eten. Je ziet, er is niets veranderd in de door ons gevoerde spreekwijze. He, alvast een heel fijne verjaardag. We zullen aan je denken. Di\oen we toch wel, maar dan net nog iets meer.
    Geniet van alles.
    Heel veel lefs, kus en groeten van Fred.

  • 23 Mei 2006 - 20:30

    Sabine:

    Een hele fijne verjaardag!!!!
    Hoop dat het een gezellig dagje wordt.
    Veel liefs Sabine XXX

  • 24 Mei 2006 - 20:40

    Magda:

    HOI Han
    Voor straks alvast een hele verjaardag daar.Het zal vast wel weer een bijzondere ervaring worden,zover weg maar in gedachten ook zo dichtbij..Geniet vooral van alles en vooral van het heerlijke klimaat daar. Het is hier echt slecht....koud..regen..en veel wind!
    Een dikke verjaardagsknuffel van Magda


    ,

  • 31 Mei 2006 - 11:32

    Tien:

    Lang zal ze leven, lang zal ze leven in de gloriaaaa in de gloriaaa, in de gloriaaaaaaaaaa!!!!!!!!!HIEPERDEPIEP HOERA!!!!!!
    Han, GEFELICITEERD MET JE VERJAARDAG!!
    Ja... je bent vandaag officieel een jaartje ouder geworden! Daar moet op gedronken worden hi ha ho! De kat van de kop is jarig en zijn pootjes vieren feest.... Ja... nu is het wel genoeg met het zingen! Haha ik ken zo langzamerhand wel alle verjaardagsliedjes die er bestaan aangezien de kinderen uit mijn klas minimaal 7 liedjes willen horen als zij jarig zijn :)Zal ik dan maar ff doorgaan haha? Nee hoor... nou Han maak er een mooie dag van! (rijmt;) )Drie dikke zoenen vanuit Nederland!

    Kus, kus, kus,

    Tien

  • 31 Mei 2006 - 11:34

    Tien:

    Oh en ik moest namens Rene en de hele familie Derwort je ook feliciteren (zondag familie-etentje gehad)... Ik moest je veel geluk wensen voor het nieuwe jaar!!! Dat je maar weer allemaal spannende en mooie dingen mag meemaken!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Hanneke

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 165
Totaal aantal bezoekers 31508

Voorgaande reizen:

24 Augustus 2009 - 24 Mei 2010

Zonder titel ga ik op reis

11 Januari 2006 - 09 Juli 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: