Keep on walking - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Hanneke Derwort - WaarBenJij.nu Keep on walking - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Hanneke Derwort - WaarBenJij.nu

Keep on walking

Door: Hanneke

Blijf op de hoogte en volg Hanneke

01 Juni 2006 | Suriname, Paramaribo

Zo, ik ben 24 geworden. Gisteren, helemaal vanzelf. Met allemaal lieve leuke mensen om me heen, ondertussen jullie allemaal wel heel erg missen. Had radio te leen van de buren en bij de zielige liedjes liep stiekem mijn mascara een beetje uit...

Maandag verslapen. Uur te laat op het werk, alleen overdracht en ochtendgebed gemist. Niks aan de hand dus. Dinsdag mijn laatste dag op het werk. Zo'n stom dubbel gevoel; jee heerlijk klaar nu, he shit wat was het leuk...

Heb zelfgebakken brownie's getrakteerd en veel foto's gemaakt voor de mooie herinneringen aan een leerzame waardevolle tijd.

Ik heb mijn frustratie's gehad, kon de humor op de afdeling goed waarderen, mijn plek gevonden in het team en heb blijkbaar toch laten zien 'het ook kan' zoals de directrice aangaf. Ze vertelde me dat in een werkbespreking van hoofdzusters er het geroddel ging dat er op afdeling chirurgie toch een brutaaltje rondliep. Die belde gewoon bij een hoge bloedsuiker de interne en verwijderde venflons, allemaal zonder overleg. Andere vonden mij een bijdehandje, want ik vertelde de arts wel even dat een pseudomonaskweek ingezet moest worden of dat die ene patient toch echt morfine moest hebben...

De hoofdzuster vertelde me dat ze het op de afdeling zullen merken dat ik er niet meer zal zijn. Op de een of andere manier was ik toch altijd aanwezig.

Dinsdagavond de voorbereidingen voor mijn bbq-feestje. Orlando marineerde de kip, Eric maakte de bbq aan, Hellen zorgde voor de ballonnen en Willemijn regelde muziek. Ik heb een wereldontvanger gekregen waardoor ik in het binnenland het WK kan volgen, een boekje over geluk, een sleutelhanger van Suriname, een ontzettend mooie bos bloemen, wijn en champagne. Het laatste hebben we middernacht opengetrokken en geproost. Voor het eerst op mezelf geproost...

Op de laatste dag van mei en tevens het begin van mijn vakantie heel lui gedaan. Het doel van een uitrustvakantie, zo weinig mogelijk doen. Ik heb mijn pakketje bij Surpost opgehaald. Een goed Noors boek van Johan en Esther gekregen met een superlief kaartje. Nog even en dan sta ik met ze + vogel in de kroeg. Rogier maakte me blij met thee en warme appeltaart. Willemijn nam me ondanks haar ernstige keelinfectie mee naar een heerlijk restaurantje. Schandalig vroeg ging ik naar bed met de smoes 'nog even lezen'.

Vandaag weet de zon dat het mijn 2e vakantiedag is en dat ik zin heb in zwemmen en lezen. Ik ben vanmorgen begonnen in Kluun. Slik, brokje. Geen mascara op, dus ziet niemand...

Kus Han

  • 01 Juni 2006 - 16:04

    Nikster:

    piep

  • 01 Juni 2006 - 16:22

    Dinie:

    Hoi Hanneke.

    Geeft niks meid er bestaat namelijk ook waterproof mascara!! Laat ze maar rollen als het nodig is.
    Kus

  • 01 Juni 2006 - 16:39

    Eva:

    Hé Han,
    Geniet lekker van je vakantie!
    Doei kus Eva

  • 01 Juni 2006 - 19:56

    Tien:

    Han, geniet lekker van je vakantie!!! Lekker ff niks doen... zonnen, hangmat liggen, surinaamse biertjes drinken, lezen, zwemmen... Geniet maar lekker vollop van je bijna laatste maandje daar met alle lieve mensen om he heen!

    Dikke kus,
    Tien

  • 01 Juni 2006 - 23:42

    Joke:

    He lieverd.
    De afgelopen dagen veel met je gebeld. Heerlijk weer even je stem te horen. Nu vrij, even niets. Geniet ervan, straks weer druk daar in de binnenlanden. Dan mag je nu hangen, lezen,luieren,zwemmen. Lieverd, we horen vast snel wanneer je vertrekt.
    Voor nu een dikke kus/knuffel.
    Joke

  • 02 Juni 2006 - 06:05

    Marloes:

    Hey Hanneke, fijn dat je jouw verjaardag zo goed gevierd hebt en nu heerlijk vakantie hebt! Geniet ervan! liefs Marloes

  • 02 Juni 2006 - 19:01

    Annemarie:

    Rust lekker uit! heel heel veel kusjes annemarie

  • 03 Juni 2006 - 07:01

    Jetje:

    Wij gaan nog even hard aan het werk, zal aan je denken en dromen van ook een heerlijke vakantie. Geniet ervan! Dikke kus Jetje

  • 03 Juni 2006 - 08:52

    Cynthia:

    Hey Han!
    Fijn dat je een leuke verjaardag hebt gehad!
    Wel blijven genieten he?
    XXX

  • 03 Juni 2006 - 09:08

    Michelle:

    He Han!
    Raar dat je alweer klaar bent in het ziekenhuis.. Wel heerlijk!! Nu kan je lekker genieten van je vrije dagen en lekker doen waar jij zin in hebt!
    Bosi!

  • 03 Juni 2006 - 09:55

    Sanne:

    Inderdaad han, geniet van die vakantie! Nog ongeveer 5 weekjes en dan begint mijn zomervakantie alweer. Wat gaat het allemaal snel he!? Jook en ik hebben al uitgerekend, volgende week vrijdag mogen we tegen elkaar zeggen: 'over een maand is han erweer'!

    kusje Sanne

  • 03 Juni 2006 - 19:58

    Otto:

    Piep terug

  • 04 Juni 2006 - 10:57

    Magda:

    Hoi Hanneke
    Geniet met volle teugen van je welverdiende vrije dagen!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Hanneke

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 357
Totaal aantal bezoekers 31498

Voorgaande reizen:

24 Augustus 2009 - 24 Mei 2010

Zonder titel ga ik op reis

11 Januari 2006 - 09 Juli 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: