Bzzzz schatje - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Hanneke Derwort - WaarBenJij.nu Bzzzz schatje - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Hanneke Derwort - WaarBenJij.nu

Bzzzz schatje

Door: Hanneke

Blijf op de hoogte en volg Hanneke

26 Mei 2006 | Suriname, Paramaribo

Ken je het gevoel dat je bang wordt van iemand die ook bang wordt, maar dat eigenlijk nooit is? Eric mijn huisbaas zie ik niet bang worden van 5 brazilliaanse jongens met een bazoeka voor de deur. Hij zal een peuk opsteken en vragen wat er aan de hand is.

Maar bij de brazilliaanse bij ligt het anders. Dan wordt er hard geschreeuwd dat de brandweer gebeld moet worden en shuttes worden dichtgedaan. Ik dacht altijd dat het verhaal over de 'killing bee' verzonnen was. Zo'n smeuig verhaaltje waarin verteld wordt dat het hele nest je aanvalt en doodsteken. Maar nee, geen sprookje, tori of fabeltje. De brandweer moest komen om ze te verdelgen maar die waren al bezig met zo'n nest op Saramacca. In de tussentijd kreeg ik meer informatie, dat ze giftig zijn en snel aanvallen. Applaus voor de brandweer die uiteindelijk zijn gekomen!

Gisteren tijdens een doodnormale avonddienst verrast door een nieuwe nog bleek uitziende co- ass van de gyn. Hij had een cadeautje bij zich van Michelle, Joyce, Marloes, Pauline, Tjtske en Cynthia. Dat moet open! Het nieuwe boek van KLuun! Ik werd er helemaal warm en gelukkig van. Jeetje, meiden bedankt! Ik zal er op Drietabbetje van gaan genieten, huilend en lachend (Kluun kennend).

Had me opgegeven voor het sympossium over HIV/Aids, maar dat was alleen voor artsen en co-ass. Niet voor 'een verpleegkundige'.
Ben nu 3 dagen Kim Bergmans, co-ass. Dat mag wel, goed he! Vanavond en het weekend passief informatie tot me door laten dringen, heerlijk!

Vanmorgen was ik mijn haar zat. Veel te lang en begon uit te vallen. In een simpele kapsalon voor 6 euro echt goed geknipt, schouderlengte en laagjes. Mijn haar wapperend laten drogen fietsend in de zon. Nog meer aandacht van alle mannen in het verkeer gekregen, 'pssst schatje'

Kus Han

  • 26 Mei 2006 - 17:59

    Annemarie:

    geniet van je boek en je nieuwe kapsel! Ik heb je vraag beantwoord in je gmail xxxxx a

  • 26 Mei 2006 - 20:35

    Marloes:

    He poppetje, ons verjaardagscadeau al mooi op tijd in ontvangst kunnen nemen, super! Joyce en ik zijn ook al begonnen in het boek. Vandaag samen met haar geluncht en over jou gesproken! Leuk een verhaal van jou als afsluiting van de dag!
    Veel Co-plezier! Bosi Marloes

  • 26 Mei 2006 - 21:27

    Joke En Fred:

    Hoi dokter Kim/lieverd.
    Spannend he, nog een paar dagen. Dan de bush in. Morgen ga ik weer naar verhalen luisteren van Joyce(komt langs)Het regenseizoen is hier ook op dit moment. Vandaag alleen maar de hele dag geregent.geen mug die dan langs komt hier hoor. We hebben wel een konijn voor Sanne gekocht..Hr. Pluim. We zullen de foto van de week opsturen. Lieverd, veel plezier met je BBQ. Nog even.................
    Dikke kus en alvast een dikke verjaardagsknuffel
    Joke en Fred.

  • 27 Mei 2006 - 12:57

    Jetje:

    Hee Lieverd, Gezellig om wat van je te horen. Stuur snel weer via eigen mail. Tijd gaat snel! Geniet ervan! Kus Jetje

  • 28 Mei 2006 - 15:54

    Sanne:

    Het konijn is zo lief han! Ik noem hem pluimpje en jook en fred noemen hem Meneer Pluim. Je ziet hem wel op de foto's!
    Kusje Sanne

  • 30 Mei 2006 - 11:16

    Piet En Dea:

    Hoi Hanneke, morgen jarig he, wij zullen een borrel op je drinken en wensen je een fijne dag. Volgende week de binnenlanden in je laatste klus, veel succes. Wij zijn ongelooflijk trots op je. Doe de groeten aan al de andere meiden en we blijven je volgen op je site. Dikke kus Piet en Dea.

  • 31 Mei 2006 - 09:33

    Pauline:

    Hi co-ass Han,

    Gefeliciteerd!! Gelukkig heb je je verjaardags cadeau ruim op tijd gekregen, geniet er lekker van! en van je dagje!
    liefs Pauline

  • 31 Mei 2006 - 11:35

    Sanne:

    Gefeliciteerd met je verjaardag!!!

  • 31 Mei 2006 - 16:00

    Carmen:

    Hoi Han,
    Hoe gaat het met jou? heb vandaag geprobeerd jou te bellen kreeg geen gehoor. wil je nog een fijne verjaardag toewensen wan switie brasa nanga bosie, ga je nog met Steven afspreken? voor een rondleiding.
    Kusjes Carmen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Hanneke

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 251
Totaal aantal bezoekers 31505

Voorgaande reizen:

24 Augustus 2009 - 24 Mei 2010

Zonder titel ga ik op reis

11 Januari 2006 - 09 Juli 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: