Fiets & Rum - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Hanneke Derwort - WaarBenJij.nu Fiets & Rum - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Hanneke Derwort - WaarBenJij.nu

Fiets & Rum

Door: Hanneke

Blijf op de hoogte en volg Hanneke

11 Februari 2006 | Suriname, Paramaribo

Ik maak het jullie druk met lezen...heb namelijk vorige oude bericht niet goed verzonden, dus heb hem net geplaatst.

Maar gelijk een nieuw fris berichtje.
Met goed nieuws; de avonddiensten waren heel gezellig. Kreeg voldoende uitleg, heerlijke bami gegeten, en met een voldaan gevoel naar huis gebracht door de ambulancebroeder die mij even een lift kon geven. Vandaag weer dagdienst gedraaid en voel me op de afdeling als een visje in het water. Mijn collegae zijn blij om me te zien, vragen hoe het met me gaat en stoppen me vol met lekker surinaams eten.

Gisteravond patient van de ok gehaald die voor onderbeensamputatie ging. Even vreemd gezicht als op het bed van de patient een plastic zak ligt met daarin het ge-amputeerde been...of je die even naar de koeling wilt brengen. Ik met been naar buiten, richting de aangewezige kant waar koeling moet zijn. Jammer, blijkt verhuist te zijn. Waar naar toe? Nee, dat weten ze niet meer...Leer hier heel erg dankbaar te zijn met de kleine dingen, zoals de technische dienst die zich nog wel kon heugen waar dat stomme ding van een koeling is.

Positief bericht gekregen van Dr Does, hij gaat binnenkort contact op te nemen met een belgische veldarts, waar hij goede connecties mee heeft. Hij gaat in juni als het goed is naar de hulppost van Djoemoe en wilt vragen of ik met hem mee kan! Joehoe!

Heb mezelf 2 dingen cadeau gedaan. Een geweldige fiets gekocht, voor 70 euro. Zag het niet zo zitten om elke maand een fiets te huren. Ben ik even duur uit, alleen nu met het extra voordeel dat ik mijn fiets weer kan verkopen. Ik heb eergister bij mijn boodschappen een fles bruine rum gedaan. Lekker na een avonddienst nippen aan een borkoe met ijs en cola.

Vandaag uit het werk burgelijk opgeruimd, de afwas gedaan, en een was gedraaid. Daarna naar Lotte gegaan, die me uitgenodigd had om bij haar te eten. Samen nu in een internetcafe en straks een film kijken, want ze heeft een dvd-speler thuis. Hier nog geen tv gekeken. We hebben wel een tv in de woonkamer, maar dat is zeer slecht beeld en alleen maar vreemde kanalen. Vorige week beetje mee zitten spelen en ineens kwam uit het krakend beeldscherm de gedaante Ross en Monica tevoorschijn! Friends! Kon het niet goed zien, maar wel gelachen om de stemmen die ik kon horen en zo herkenbaar zijn. Straks een film kijken voelt wel luxe hoor!

Ga morgen met Michelle, Joyce en Marloes naar White Beach. Extra genieten voor mij, want had eigenlijk morgen dagdienst. Vandaag veel patienten met ontslag, dus er ligt niet zoveel. Mocht werken of vrij nemen.

Zondag ga ik met Cynthia Mcloud met een boot naar de plantages. s'ochtends om 7.30 staat het ontbijt klaar en dan vertrekken we. Leuk!

Vorige week was wel even schikken. Voor mij niet, want ik stond op de dansvloer in discotheek Starz uit mijn dak te gaan. Maar Michelle en Joyce waren wel thuis. Om 3.00 s'nachts paniek bij de honden, grommen en blaffen zo hard ze kunnen. Bleek een dief die de gastank buiten op het terrein probeerde te stelen. Nu doen we alles extra op slot, en zijn we gelijk wakker als de honden in de nacht ineens hard blaffen.

Zit nu al zeker 3 min na te denken hoe ik moet eindigen...Weet het niet. Ja, ik weet toch. Dat jullie ontzettend lief zijn en ik blij ben met alle reacties en persoonlijke mailtjes!

Kus Han

  • 11 Februari 2006 - 09:40

    Joke+fred:

    Lieverd. Eerst een reaktie op dit mailtje, straks naar je andere. Of toch maar alles op deze? We lezen je mailtje met zoveel plezier. Dan weer positief op het werk, dan negatief. Maar bedenk, dat is in Nederland ook. De ene dag kan iedereen alles aan, de volgende dag moet je alles voorkauwen. Maar over je fiets? Moet Rene die niet betalen. ( grapje)Ik heb je toch verteld in een van de eerste mailtjes, dat de honden nog eens je vrienden worden. Is dus gebeurt. Lieverd, ik ga door naar je andere mail.
    Kus( kon ik maar even om een hoekje meekijken)
    Joke en Fred

  • 11 Februari 2006 - 11:39

    Annemarie:

    heeee!
    Ik heb je net weer een persoonlijke mail gestuurd! En daarna pas deze gelezen dus de volgorde klopt niet helemaal!Maaarrreee als Michelle en Joyce al naar huis waren met wie stond jij dan nog op de dansvloer???? ha ha
    Nee hoor lief, fijn dat je het leuk hebt spreek je snel dikke kus a

  • 11 Februari 2006 - 20:32

    Sanne:

    Heej han! Ik schrijf morgen voordat ik naar mijn werk ga nog even een mailtje naar je persoonlijke mail! Wat een verhalen elke keer, je doet zoveel :) ik moet eerlijk zeggen ik krijg een boost energie van jou!! ik hou van je
    kusje Sanne

  • 12 Februari 2006 - 07:02

    Jeanneke:

    Hoi Han,

    Gelukkig gaat het weer beter met je op de afdeling. Ben blij dat te horen. Wat een bizarre verhalen ook weer, niet te geloven dat het ook zo nog kan...
    Nou, bij ons kan het ook nog anders... geloof dat we ipv chir/ortho nu tegenwoordig ger/chir/ortho kunnen heten, niet normaal zeg! Maar goed, hoop dat dat snel weer voorbij is.
    He, het ga je goed, op je nieuwe schoentjes, dans er op los en laat snel weer wat van je horen! Kijk er naar uit!
    Groetjes Jeanneke

  • 15 Februari 2006 - 19:12

    Monica:

    Hoi Han,

    Heb je er al eens over nagedacht om je belevenissen te bundelen in een boekje? Je eerste koper is dan onder-getekende. Geweldig wat en hoe je dit alles beschrijft. Het rondbanjeren met zo'n been geeft een heel nieuwe betekenis aan het woord "wandelen", zeg.
    Wat fijn dat je ondanks de vervelende kanten zo fan-tastisch kan genieten van de positieve dingen. Hulde, hoor!!

    Ik wil best proberen iets uit het dossier te scannen en op te sturen. Kan dat via de e-mail en zo ja, welk adres? Anders kan ik er gewoon 1 opsturen via de voetenpost (of vlieg-post). Mag ik ook dan nog even je huisadres? Kan ik zo gauw niet vinden.

    Hier hebben we inmiddels de themadag achter de rug. Was erg leuk en zinvol, vond de rest ook. Dus gaan we ons nu het hubiekulubie communiceren. Je zal niet waarin je tzt terugkomt?!

    Ga weer aan de arbeid. Is nu redelijk rustig, mar de patientenpopulatie is merendeel psychogeriatrie. En je weet hoe leuk ik dat vind :)

    Groeten van Monica

  • 20 Februari 2006 - 16:10

    Jetje:

    Ha Han,
    Alles goed?? Hier alles goed! Lekker familie weekend gehad. Mail je snel uitgebreider.
    Dikke kus Jetje

  • 05 Maart 2006 - 02:25

    Willine:

    He Hanneke,
    Ik ben wel een beetje jaloers op je hor. Wat een super mooie natuur. En daar werken tsja dat is wel ff anders dan in de Havenhospital zo te lezen...
    Erg leuk om je verhaal te lezen!
    Liefz Willine

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Hanneke

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 133
Totaal aantal bezoekers 31528

Voorgaande reizen:

24 Augustus 2009 - 24 Mei 2010

Zonder titel ga ik op reis

11 Januari 2006 - 09 Juli 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: