Sluitingstijd... - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Hanneke Derwort - WaarBenJij.nu Sluitingstijd... - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Hanneke Derwort - WaarBenJij.nu

Sluitingstijd...

Door: Hanneke

Blijf op de hoogte en volg Hanneke

18 Maart 2006 | Suriname, Paramaribo

Moet heel snel typen want internetcafe gaat zo sluiten...(waarom?)

Ik ben MRSA- negatief! Heel fijn!

Na het zorgen voor zieke Esther mocht ook ik op maandag diarree hebben. Shit! Heb s'middags gevraagd of ik iets eerder naar huis mocht gaan, want ik bleef naar de wc rennen en had het helemaal gehad want het was zo supersaai op de afdeling. Ik hield me bezig met het lezen van roddelblaadjes van de wachtkamers met ondertussen mijn nieuwe aanwinst pindakaas 'hot' op brood...
Bij 'het vrouwtje' behoorlijk veel fruit ingeslagen en wat slaap ingehaald. s'Avonds met Esther salade gemaakt en lekker hangen op de bank met dvd-tje.
Dinsdag betere dag, lekker weer wat patienten en wanneer het niet goed met ze ging werd ik erbij gehaald. Dat voelt wel weer goed. Salsa-les ging minder goed. Vond mijn danspartner ook. Boeie. Pff..
Woendag was het hele dag feest, Pagwha! s'Ochtends werd er 'fijn nieuwjaar' toegewenst en op de afdeling werd er in het keukentje moks alesi gemaakt. Heb goed meegeholpen in de keuken, en oh ja af en toe hadden we ook nog patienten die medicijnen wilden hebben. s'Avonds ben ik naar een schoonzusje van Rosa geweest.Ontzettend lief mens met een hart van goud. Heerlijk op de veranda gezeten, vertroeteld met limonade en eten en naar de kinderen gekeken die zich vies mochten maken met kleurpoeder ivm Pagwha. Volgende week vrijdag ga ik mee naar de verjaardag van de zus van Rosa. Zo leuk!
Gisteren mezelf door de dag gesleept op het werk, wat was ik moe. Ben maar weer eens mezelf gaan vermaken met opruimen en soppen (getvr) s'Avonds geen zin in commentaar van de salsa-mannen dus ben meegegaan naar de Nederlandse Ambassade. Daar draait elke 3e donderdag van de maand een film. Nu 'Joyride' met Georgina Verbaan. Wahahaha. Niet kijken, niet kijken, niet kijken!

Vandaag pittig dagje op de afdeling. Patient overleden, familie bijgestaan. Was wel heftig, gaat hier allemaal anders.

Nu vrij! Ja! Vrij! Had eigenlijk morgen moeten werken, maar ik heb vrij gekregen van de hoofdzuster. Ik mag mee met Annigje naar het binnenland. Ze studeert dermatologie en doet onderzoek naar Leishmaniasis en lepra. Ik heb kriebels in mijn buik en ben begonnen aan malariatabletten. Ga straks mijn tas inpakken. Morgen vliegen en met de boot naar de hulpposten (stoelmanseiland). We willen elke dag 2 hulpposten bezoeken en biopten afnemen.

Maandagavond kom ik terug. Dinsdag t/m donderdag ga ik met Joyce naar Galibi, de reuzeschilpadden bekijken.

Klinkt als een dikke week vakantie he!
Kut, moet afsluiten van dikke meneer die hier de baas is. Er komen vanaf volgende week wat persoonlijke mailtjes aan...ben jullie niet vergeten!

Kus Han

  • 18 Maart 2006 - 08:20

    Niki-chu:

    klinkt tof, alles wat ik lees komt overeen met wat een vriend van mij verteld over suriname volgens hem, zit je dicht bij het gebied waar hij woont. hij woont bij de white beach in de buurt, have fun daaro nog enne spreekie weer..

    greetz
    nikki

  • 18 Maart 2006 - 10:17

    Joke En Fred:

    Lieverd, ontzettend veel plezier daar bij de inlanden. Veel doen, veel zien, veel opsnuiven. Daar ging je voor. Wij gaan hier een ochtendje en middagje Ikea doen. Ook heel leuk. Zie je ook heel veel verschillende mensen. Fred schrijft hieronder ook nog een stukje. Lieverd, tot mails.
    Hier een brichtje van Fred. Hallo Hanneke Hoe gaat het met jou? Met ons gaat alles goed. Nee, flauwekul, zo schreven ze vroeger. Kunnen we niet een weekje ruilen? Lijkt me erg leuk. Dan kan ik ook dikke meneer klapjes geven van internet cafe. Ik ga straks met afgeladen auto en een gruwelijke pijn in mijn harses naar IKEA. Joke mee, Sanne mee, Nikki mee, Guus mee. De katten niet. Heel veel plezier tussen al die indianen, slangen en malaria muggen. We missen je hier wel maar daar heb je nu niets aan. Net als de indianen, die hebben ook niets aan. Wat een flauwekul weer. Sorry, heel veel plezier de komede week en verdwaal niet want er staan geen wegwijzers in de bosjes.

    Kus en heel veel liefs van Joke en mijzelf.

  • 19 Maart 2006 - 13:41

    Tien:

    Heej Han!
    Haha logisch dat die dikke meneer wilde afsluiten, het was bijna 1 uur ;)
    Die film 'Joyride' moet iedereen inderdaad niet zien... ik heb hem op het netwerk bij ons gekeken!!
    Leuk zeg dat je naar het binnenland gaat om die hulpposten te bezoeken! Heel veel plezier daar! Ik ga volgende week ook lekker een weekendje weg met vriendinnen... Wel niet naar de reuzeschildpadden maar naar overijssel! Geniet van je vrije weekje Han!
    Wan ondro xxx (ja ik kan al een beetje Sranantongo!)
    Tien

  • 19 Maart 2006 - 14:58

    Sanne:

    Heej han! Bij de Ikea hebben we lekker gesnuffeld en bij de beddendump hebben ik en nikky een nieuw bed besteld! Kunnen guus en ik en Kenny en Nikki weer lekker uitgebreid in een ruim bedje slapen ;) heerlijk. Ik vond het trouwens echt fijn om je stem te horen han! Gisteravond zat ik bij guus op zijn site oude foto's te bekijken (toen we nog 16 waren haha was heel grappig allebei nog baby-faces) en toen waren er nog heel veel foto's van jou! Toen dacht ik wel van.. poeh han ik mis je wel hoor. Nougoed, ik ga weer aan mijn huiswerk. Dikke kus en knuf..

    Sanne

  • 20 Maart 2006 - 00:35

    Wendy:

    hoi Hanneke,
    nou eindelijk weet ik ook hoe ik dit berichtje naar je toe kan mailen. ben hier niet zo'n ster in. vind je verhalen net als iedereen geweldig om te lezen en vind het super dapper van je dat je daar zit.nou ben zelf erg druk in m'n huisje bezig en heb helaas nog geen andere baan, maar ja komt wel goed! veel plezier verder daar! Werkse?! (zit nu met Monica in de nacht, krijg je ook de groeten van) groetjes Wendy.

  • 22 Maart 2006 - 00:33

    Cynthia:

    Lieve Han,
    Rick en ik vonden de turtles erg leuk! Hopelijk hebben jullie net zoveel geluk als wij. Logeren jullie ook bij George?
    Volg je verhalen nog steeds met veel plezier, gaat niet anders woden ls ik vrijdag al weer land in het koude kikkerland.
    Liefs Cyn XX

  • 22 Maart 2006 - 13:05

    Lotte:

    Hi

    Wat leuk om alles te lezen over wat je doet. Het is zo raar om weer in Holland te zijn. Ik heb echt heimwee naar Suriname. Veel plezier in Galibi daar is het echt super gaaf!

  • 24 Maart 2006 - 20:32

    Danielle:

    Hoi hoi,
    Nog steeds fantastisch om al je avonturen te lezen.
    Vanaf morgen ben ik 2 weken lang wat dichter bij je. Ik ga heerlijk zeilen in de Cariben.
    Nog heel veel plezier!
    Liefs danielle

  • 27 Maart 2006 - 20:28

    Jacquelien Buitendijk:

    Hallo Hanneke,
    Eidelijk een berichtje van ons,dit heeft lang geduurd.Hoe is het nu daar al die verhalen moet ik nog lezen.Volgens mij gaat het best goed met jou ! Wat leuk dat je via de mail je contacten kan onderhouden. Wij denken regelmatig aan jou en Rene verteld de verhalen weer door aan ons over jou. Dus op die manier blijven we een beetje op de hoogte. Hier gaat alles goed je nichtje Michelle Hollands welvaren zullen we maar zeggen. Ik mail je binnenkort weer !! HEEL VEEL LIEFS Aad,Jacquelien,Danielle en Michelle en natuurlijk heel veel XXXXXXXXXXXXXXX.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Hanneke

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 163
Totaal aantal bezoekers 31521

Voorgaande reizen:

24 Augustus 2009 - 24 Mei 2010

Zonder titel ga ik op reis

11 Januari 2006 - 09 Juli 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: