Vreugdendans vs Kots - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Hanneke Derwort - WaarBenJij.nu Vreugdendans vs Kots - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Hanneke Derwort - WaarBenJij.nu

Vreugdendans vs Kots

Door: Hanneke

Blijf op de hoogte en volg Hanneke

15 April 2006 | Suriname, Paramaribo

Ik zit nu een muggenbultje open te krabben en te bedenken hoe ik zal beginnen en daar moet ik mee ophouden want heb veel te schrijven;

Vorig weekend naar Republique gegaan met Esther, Johan en Willemijn. Allemaal in de laadbak van de truck van Orlando en rijden maar. Orlando is daar bezig met het bouwen van een huis. s'Avonds zitten borrelen bij de aanstaande buren. s'Ochtends een duik in de kreek en aan het werk want we (oeps ik) hadden geblufd dat we hard konden werken. Veranda opgehoogd en schilderwerk gedaan. Na ochtendje werk in de brandende zon was 2 uur siesta in de hangmat nodig. De visvangst die dag; 1. De vis is hard op zijn nekje geslagen door Johan (hihi echt zo hard..) en daarna opgesneden, schoongemaakt en op de bbq gegaan. Orlando, een man die het veel te druk heeft zagen we lekker ontspannen toen hij me leerde cubaans te dansen. Zondag met z'n alle in een klein bootje de kreek op. Ging eerst wat wankel, bijna boot ondersteboven, maar na het uikienen waar wie moest zitten zijn we helemaal naar Berseba gevaren. Veel kindjes spelend in de kreek tegengekomen die ons wilde nat spetten, en wij bang dat de boot zal omslaan. Na de gebruikelijke siesta en heerlijke lunch terug naar Paramaribo.

Deze week soms met tegenzin naar 't werk maar dan toch wel weer blij thuis komen. Zo dubbel allemaal. Gisteren een discussie met collega gehad. Na 3 maanden slikken en zuchten moest ik even mijn visie van iets naar voren brengen. Het systeem staat hier soms zo stil! Iedereen werkt volgens het boekje en daar wordt absoluut niet van afgeweken. Het was echt iets miezerigs kleins, een meisje van 11 jaar die last had van de venflon die ik er wel uit wilde halen (alles ging goed nl) maar mocht niet, regel is de volgende dag bij ontslag...

Goed nieuws van Medische Zending, heb toestemming om 4 weken te mogen werken op de hulppost van Drietabbetje. Vreugdendansje. Slecht nieuws van Medische Zending, ze willen toch dat ik 100,- p/week betaal voor mijn verblijf op de poli. Kots. Hier heb ik al echt zoveel gesprekken over gehad dat mijn energie bijna opraakt. Dr Does ingelicht en zo fijn die wilt weer gaan babbelen met de directie.

Dit weekend weer schandalig vrij...(wie heeft toch het rooster gemaakt? Oh ja dat mocht ik zelf doen...)Weer schandalig leuk; met een groep van 8 personen gaan we in de savanne crossen met 2 jeeps. Ik heb de gids gezien, ziet eruit als een gorilla, kapmessen gaan mee om de weg vrij te maken, en we mogen slangen en kaaimannen spotten...

Volgende week de wandelmars, dat gaat lachen en hilariteit worden.

Kus Han

  • 15 April 2006 - 07:53

    Joke:

    He lieverd.

    Waarom is geld altijd een rot situatie, om iets voor elkaar te krijgen. Het blijft altijd stom, maar laat je er niet door weerhouden om te gaan. Het is een hoop geld, tuurlijk, maar wie weet krijgt dr. Does er nog iets af.
    Vandaag komt Joyce, dus kan ik foto's kijken!!!!!
    Veel plezier met je alweer een weekend vrij. Je weet wat ik altijd zeg he Han, het oude vlees moet eerst op, dus wij oudjes werken wel het weekend.
    Dikke kus lieverd
    Joke

  • 15 April 2006 - 08:10

    Fred:

    Dag, ben net m'n bed uit. Nou een uur geleden dus ik ben bot, ongezellig en saggerijnig. Nee hoor, nu niet. Ik hoop dat ik ook naar de foto's mag kijken. Ben reuze benieuwd hoe het er daar uitziet.
    Maak je ook foto's van al die enge dieren die je straks proberen op te vreten en aan te vallen? Jou foto met zonnebril hangt bij mijn buro (bureau). Iedereen vragen wie dat is dus moet ik alles weer uitleggen dat je in Thailand zit, of zo iets. Ben even de naam kwijt. (Leeftijd). Vandaag verplicht lunchen en aardig doen. Grapje.
    Wij kruipen stiekem in koffers van Ester haar ouders en komen, in Paramaribo, als een duveltje uit een doosje te voorschijn. Joke hangt de was op een ik zit half gekleed dit berichtje te typen. Het begint eindelijk lente te worden en kunnen soms al in de tuin zitten. Kan altijd wel maar met een redelijke temperatuur bedoel ik dan. De katten zijn nu regelmatig buiten en maken zo kennis met de buurkatten. Dikke staarten en een hoop geblaas. Moet de slaapkamer en opruimen, de ramen openzetten, stofzuigen, ramen zemen, ach....ik heb geen leven. Heel fijn week-end met je Gorrila en het kapmes.
    Dikke knuffel en kus van Fred

  • 15 April 2006 - 08:16

    Mich:

    He Han,
    Wat een ander leventje is het daar zeg! Ik begin langzaam te vergeten hoe heerlijk het daar was met al die avonturen.. Daarom super om je leuke verhalen te lezen! Ben erg benieuwd hoe het met je gaat.. Geniet je nog steeds zo als twee maanden geleden? Je maakt in ieder geval genoeg mee ;) Geniet ervan lieverd, want hier is het bikkelen...
    Brasa!!

  • 15 April 2006 - 08:49

    Cynthia:

    Hey Han!
    Lees met plezier je verhalen. Na drie weken terug te zijn in Nl ga ik eindelijk een beetje wennen. Vanavond gaan Joyce en ik met Rick naar de afstudeerborrel van Niels waar Anke geloof ik ook komt. Tsja, een soort reunie alweer. Al jij er weer bent ga je mooi meedoen met de reunies hoor! Leuk dat er nog zoveel plannen ziojn enne.. laat je niet kisten dioor al dat Surinaamse regelgedoe met doekoe he?!
    Dikke Hollandse knuffel van Cynthja

  • 15 April 2006 - 09:40

    Marloes:

    Hey Hanneke,
    Wel super dat de medische zending is gelukt! Want uit eigen ervaring kan ik zeggen dat het echt zo'n bijzondere ervaring is!
    Veel succes van de week met de diaconessen-wandelvierdaagse, en vergeet je spijkerbroek niet aan te trekken :)
    Liefs uit Leiden van Marloes
    ps volgende week hebben we ons eerste kleine reunietje maar helaas kan jij daar nog niet bij zijn.

  • 15 April 2006 - 17:52

    Annemarie:

    Het is nu acht uur s'avonds en heb avonddienst momenteel! Ik ga zo met het koffie rondje beginnen, want hier op het werk is het dan net weer niet zo rustig als bij jou! Ik heb nog niet het gevoel dat het al acht uur is want het blijft hier gelukkig ook al weer langer licht. Veel plezier in de savanne! Pas wel een beetje op he! En hopelijk kan dr Does nog wat voor je regelen dikke kus annemarie

  • 15 April 2006 - 20:24

    Tien:

    Ha Han!
    Pff wat een drama af en toe op het werk... Gelukkig maak je een boel leuke dingen mee! Gaaf dat je met de medische zending mee mag! Je zal dan weer van alles beleven... Oh heb je al tandpasta en kruisjes op je muggenbulten geprobeerd? Bij mij helpt het, de eerste mug is namelijk ook bij mij op me kamer gespot :)He veel plezier in de savanne, niet zelf rijden he zo zonder rijbewijs op zak haha ;) Ga jij maar lekker kappen met de kapmessen!
    Meis, heeeeele dikke kus en tot je volgende berichtje!
    Tien

  • 16 April 2006 - 06:45

    Heleen:

    Ik blijf het toch geweldig vinden als ik die verhalen van je lees. Geniet er van (maar dat doe je zo te merken al) en laat je niet weerhouden als het even tegenzit. Ik weet je bent een volhouder en je slaat je er wel doorheen. Geniet nog volop van je belevenissen.

    Groetjes Heleen

  • 20 April 2006 - 15:21

    Monica:

    Hoi Han,

    Moeten we nu echt gaan lappen voor je of moet ik de afdelingspot voor je plunderen? O nee, dat laatste kan niet, want Theo heeft alles achter slot en grendel. Waarom zou dat nou zijn?
    Zit even wat langer op afd.vandaag, want over ca 15 min. gaan we richting restaurant. Daar is het afscheid nemen van Marloes (zo jammer dat ze weggaat!) en de jubilea vieren van Fiona en Danielle. Zal me inhouden met eten, want ben nog op dieet. Reeds 11 kilo kwijt, dus gaan we verheugd verder.
    Alieke heeft inmiddels haar bijdrage geleverd aan het groeiend leger van "afdelingsbaby's". Een gezonde zoon, Quinten. Binnenkort kraam-bezoek natuurlijk om vingers en tenen te gaan tellen. Volgens mij is er goud te verdienen aan een creche alleen al voor on-ze aanwinsten.
    Verder genoeg ont-wikkelingen in het gesticht, maar dat hoor je wel. Geen echt schokkende zaken, hoor.
    Oeps, er wordt gezegd dat we het pand gaan verlaten. Dus...dikke knuffel en in gedachten drink ik ff een bakkie koffie met je.

    :) Monica

  • 20 April 2006 - 17:32

    Carmen:

    Hoi dat is lang geleden dat ik wat van mij heb laten horen. Hoe gaat het momenteel kan je jezelf reeds aardig vinden in Paramaribo en omstreken, zo te lezen wel aardig ik vind het nog steeds erg knap van jou en ben tevens ook trots op jou, zeker jou manier van schrijven heel prettig om te lezen. ik hoop voor jou dat die medische Zending gaat lukken heb wel goede hoop, jammer dat ze zoveel vragen is het 100 srd of 100 euro?? Han een goede kennis van mij gaat proberen contact met jou te maken om jou ook een rondleiding te geven in Paramaribo laat mij weten of je er prijs op stelt dan kan ik hem jou mobiele nummer geven, hoor van jou of het goed is. Zet,m op Han je hebt nog + 2 maanden dat lukt wel.

    Veel Liefs, Carmen

  • 20 April 2006 - 20:42

    Joyce:

    He Han,
    Wanneer ben je nou een keer op msn?
    Kus Joyce

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Hanneke

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 233
Totaal aantal bezoekers 31525

Voorgaande reizen:

24 Augustus 2009 - 24 Mei 2010

Zonder titel ga ik op reis

11 Januari 2006 - 09 Juli 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: